Klantenservice

Onetime test: klantenservice online casino's

Lady Diamond testte voor jullie alle klantenservices uit van de online casino's die op 1 oktober 2021 een vergunning verkregen en live mochten in Nederland. In het begin regende het klachten, omdat de partijen de drukte niet aankonden. Hoe gaat het nu en welke partijen hebben nog werk aan de winkel? Lees het in dit onderzoek.

Lady Diamond avatar geplaatst in Online casino door Jaimy Isarin
op 16 mei 2022
Klantenservice

(Klanten)service graag, en snel een beetje

Yes, we zijn alweer even op weg met de gelegaliseerde online casino’s die 1 oktober van start mochten. Zij hebben even kunnen opstarten, wennen en de kinderziektes eruit kunnen werken. Terwijl wij, als kritische spelers en ervaringsdeskundigen, onze verbeterpunten te pas en te onpas aan hun doorgeven.

Na bijna 3 maanden mogen we toch wel verwachten dat zoiets belangrijks als de klantenservice nu goed op orde is. Toch?

Jullie zijn het vast met mij eens dat de klantenservice goed en snel moet zijn. Want niks is zo vervelend om even lekker te willen spelen, maar het geld storten niet wil lukken. Dan wil je snel en goed geholpen worden en niet dagen, of zelf soms weken, op de oplossing moeten wachten. We willen ontspanning en geen stress!

Onetime test de klantenservice uit

Ik nam de proef op de som en heb voor jullie de eerste 10 online partijen, die vanaf 1 oktober los mochten, onder de loep genomen. Wat bieden zij aan? Hoe goed zijn ze bereikbaar? Hebben de medewerkers van de klantenservice kennis in huis?

Ik heb met ze gebeld, gemaild en gechat om hier achter te komen en ik kan jullie verklappen: ik werd blij verrast of zwaar teleurgesteld. Kun jij al een beetje raden welke van de twee het wordt?

Klantenservice 360X213 (1)
Klantenservice informatie

Online casino's en bookmakers en de klantenservice die zij aanbieden

*Jaja, Bet365 kun je zelfs een brief schrijven op postadres: PostCustomer Services bet365, House Media Way Stoke-on-Trent Staffordshire ST1 5SZ United Kingdom

LiveScoreBet is nog niet live in Nederland en hebben we dus nog niet getest.

Hoe is de klantenservice te bereiken?

E-mail

Uiteraard is hulp via de mail belangrijk. Als je bijvoorbeeld wat uitgebreidere vragen hebt. Of misschien heb je geen zin of tijd om in de wachtrij te belanden. Al heb je met mailen natuurlijk wel de kans om op de grote hoop te belanden en daardoor wat langer op je antwoord te moeten wachten.

Ik testte het uit. Wie reageert het snelst en heeft er een duidelijk en goed antwoord?

Alle mailtjes naar de aanbieders zijn rond dezelfde tijd en op de zelfde dag verstuurd. Ik stelde elke aanbieder dezelfde vragen:

  • Hebben jullie ook leaderboards, waaraan ik kan meedoen om extra prijzen te kunnen winnen?
  • Hoelang duurt het voordat ik een uitbetaling binnen heb?
  • Waar kan ik mijn account verwijderen, zonder dat jullie mij moeten uitschrijven?
Ggpoker 4 Edited Scaled
Klantenservice GGPoker in Malta

Telefonische klantenservice

Je zou het bijna niet meer verwachten in dit digitale tijdperk, maar een hoop spelers hechten er toch veel waarde aan om een medewerker telefonisch te kunnen spreken. Je kunt je probleem duidelijk voorleggen. Het is vaak een stuk sneller dan via de mail en de medewerkers kunnen je stapsgewijs helpen het probleem op te lossen.

Ik was daarom ook blij verheugd dat bijna alle partijen een telefonische klantenservice hebben. Sommige zijn zelfs 24/7 bereikbaar. Wauw, on-Nederlands! Speciaal voor jullie heb ik mijn geweldige (ahum) telefoonstem opgezet en iedere klantenservice gebeld met dezelfde vragen. Dus bekijk ook zeker met vlog over de klantenservice bij online casino’s en bookmakers.

  • Wat is RTP?
  • Is er een welkomstbonus? Welke voorwaarden zitten er aan vast?
  • Welk spel vindt jij zelf leuk om te spelen?
  • Wat is een Asian Handicap? (voor de bookmakers)

Bekijk mijn vlog

Let op: Sommige gesprekken in het vlogje zijn verkort, dus niet alle vragen en antwoorden komen bij iedere klantenservice aan bod.

Live chat

Zo’n live chat is ideaal voor de spelers die liever niet willen bellen, maar wel zo snel mogelijk geholpen willen worden met hun vragen. Sommige aanbieders spelen hier slim op in door eerst een keuzemenu aan te bieden in de chat, voor het geval de antwoord op hun vraag al in de FAQ staat.

Hier ontlasten ze de klantenservice mee en kunnen ze iedereen sneller helpen. Ben je vervolgens niet geholpen? Dan kun je door naar de live chat waar de medewerkers je verder proberen te helpen.

Tegenwoordig kun je bij een beetje live chat ook screenshots en bijlages meesturen om je probleem of vraag duidelijk door te kunnen geven aan de medewerker van de live chat.

Pexels Cottonbro 5083010
De klantenservice bellen

Alternatieven om de klantenservice te bereiken

Sommige online casino's hebben – naast of in plaats van een telefonische, mail- of chatservice – andere manieren om contact te krijgen met de klantenservice. Zoals discord, telegram of messenger.

Als ze dit ernaast aanbieden, zijn het allemaal mooie aanvullingen, maar van dit soort opties, in plaats van de bekende manieren om contact te leggen, ben ik toch geen fan! Veel mensen zullen deze apps niet hebben en dus geen contact kunnen leggen met de klantenservice.

Wat vinden wij een goede klantenservice?

Voor deze test heb ik de klantenservice beoordeeld op verschillende punten:

  • bereikbaarheid;
  • wachttijd/reactietijd;
  • gemakkelijk te vinden?;
  • Vriendelijkheid en kunde.

Een klantenservice die niet bereikbaar is, die pijn voelen we allemaal wel denk ik. Hoe irritant is het als je een vraag, of erger, een probleem hebt, en je niemand aan de lijn krijgt? Dit kun je ook over een chat zeggen. En als je niet kunt vinden wáár je je vraag kunt stellen, dan wordt ook niemand daar vrolijk van.

Hetzelfde geldt als we een mail sturen (bijvoorbeeld omdat de telefonische klantenservice niet bereikbaar is): hier wil je snel reactie op zodat je door kunt. Een dag of misschien 2 vinden we, afhankelijk van de vraag, nog acceptabel, alles daarboven is eigenlijk al een goot minpunt.

Tot slot vinden we het belangrijk dat we een juist antwoord krijgen, dat we vriendelijk geholpen worden en dat we niet het gevoel hebben dat de medewerker ons gesprek afraffelt. Deze factoren heb ik dan ook allemaal meegenomen in mijn beoordeling.

Klachtenprocedure online casino's

Naast de klantenservice, heeft elk online casino verplicht een klachtenprocedure. Deze hebben we voor dit stuk niet uitgetest, in de reviews van de verschillende online casino's kun je hier wel meer over terugvinden. Ons advies luidt altijd: als je een klacht hebt, leg deze altijd eerst voor aan de klantenservice.

In sommige gevallen is de klacht minder groot dan jij denkt en gemakkelijk op te lossen, waardoor je snel weer aan de slag kunt. Vooral als het gaat om het al dan niet uitbetalen van saldo, problemen met bonussen en promoties en soortgelijke problemen, kan een klantenservice je vaak snel op weg helpen.

Wordt je probleem niet of niet naar tevredenheid opgelost? Dan kun je een officiële klacht indienen, dit doe je bij de aanbieder. Zij hebben dan 6 weken om met een oplossing te komen. Nog steeds niet wat je verwacht had? Dan kun je aankloppen bij de Kansspelautoriteit.

Hoe scoort de klantenservice?

Mijn ervaringen

Hieronder volgen mijn testuitslagen die ik per online casino en bookmaker zal presenteren. Houden jullie er wel rekening mee dat dit puur mijn eigen ervaringen en bevinden zijn? Jij en een ander kunnen hier misschien weer andere ervaringen in hebben en dat allemaal bij elkaar zal dan een mooi gemiddelde zijn. Er zijn 3 sterren per onderdeel te vergeven.

= barslecht..

* = Kan beter

* * = Voldoende

* * * = Super!

Betcity klantenservice

BetCity telefonische klantenservice BetCity mailtest BetCity chat
* * * * * *
Belpogingen: 3 Reactietijd: 3 dagen Wachtrij: 4 wachtenden
Wachttijd: >10 min – >5 min – 4.40 min Aut. bericht: JA  
Kennis: medewerker moest opzoeken maar deed moeite    

Betcity was telefonisch moeilijk te pakken te krijgen. In elk geval overdag was dat het geval. Ze hebben wel een wachtmuziekje, maar je hoort niet hoeveel wachtenden er nog voor je zijn. De eerste keer heb ik na 10 minuten zelf opgehangen. De tweede keer na 5 minuten en de derde keer (is toch scheepsrecht) namen ze op na bijna 5 minuten.

Toen ik ze dus na 3 keer bellen te pakken had, kreeg ik een aardige jongeman aan de lijn die moeite deed om de juiste informatie op te zoeken zodat hij mijn vragen goed en professioneel kon beantwoorden. Dus uiteindelijk, missie geslaagd!

Op mijn mail kreeg ik na 3 dagen het volgende antwoord:

Beste Jaimy,

Er zijn soms wel toernooien waar je extra mee kan winnen die worden aangegeven op onze website.
Een uitbetaling duurt na goedkeuring 24 uur.
Je kunt je account niet verwijderen maar wel sluiten dat kan de klantenservice voor je regelen mocht je dat willen.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Mireille
Customer support

BetCity heeft ook een chat. Toen ik een vraag wilde stellen, waren er 4 wachtenden voor mij. Na even gewacht te hebben, werd ik goed en duidelijk geholpen door Sharon met vragen over de bonusvoorwaarden.

De chat kun je vinden door op het “medewerkers icoontje” rechtsboven, naast je saldo te klikken. Dan kom je eerst bij hun FAQ-pagina en daar rechtsonder zie je het “support” icoontje. Daar kun je jouw vraag stellen en worden op basis daarvan pagina-voorstellen gedaan, waar je misschien jouw antwoord kunt vinden.

Geeft dit niet de antwoord op jouw vraag? Dan kun je ervoor kiezen om alsnog doorgezet te worden met een medewerker in de live-chat. Dit komt misschien een beetje omslachtig over, maar voor de verlichting van de klantenservice is dit wel slim bedacht.

Kansino klantenservice

Kansino telefonische klantenservice Kansino mailtest Kansino chat
* * * * * * * * *
Belpogingen: 1,5 (de 1e keer werd de verbinding – per ongeluk) verbroken Reactietijd: 2 uur Wachtrij: geen
Wachttijd: geen (gebeld om 14.30u) Aut. bericht: NEE  
Kennis: goede uitleg en gezellig medewerker    

Medewerker René nam de tweede keer (eerste keer werd ik weggedrukt) verbaasd de telefoon op, want omdat ze geen actie en bonussen hebben, zullen ze een stuk minder klachten en vragen krijgen. Mijn vragen werden netjes beantwoord en hij vertelde ook nog een leuk verhaal over een speler die even met 30 euro, 40.000 euro won! René van Kansino, bedankt voor de service!

Op mijn mail kreeg ik al snel een antwoord:

Beste Jaimy,

Hartelijk dank voor je mail.

Wij doen niet aan leaderboards. Wij bieden geen promoties of bonussen aan bij Kansino Casino.

Wanneer je een uitbetaling aanvraagt, maken wij dit vrijwel direct over. Het kan tevens tot 2 werkdagen duren voordat het geld op je bank rekening komt te staan.

Je laatste vraag begrijp ik helaas niet helemaal. Een account verwijderen kunnen wij niet, wij zijn verplicht om de gegevens voor 5 jaar te verwijderen. Na 5 jaar zou je een aanvraag kunnen doen bij ons om je account te laten verwijderen.

Ik hoop je vragen hiermee te hebben beantwoord. Mocht je nog meer vragen hebben, hoor ik dat heel graag.

Met vriendelijke groet,

Nigel

Kansino heeft ook een live-chat waar ik meteen geholpen werd. Veel antwoorden die zij geven zijn volgens mij vooraf ingesteld, waardoor het snel verloopt. Ik sprak Nigel en hij gaf mij snel antwoord op de vraag of zij ook een telefonische klantenservice hadden, want die kon ik eerst niet vinden! (staat onder “klantenprocedure”)

Holland Casino Online klantenservice

HC Online telefonische klantenservice HC Online mailtest HC Online chat
* * * * Nvt
Belpogingen: 1 Reactietijd: 7 dagen HC heeft nog geen chatfunctie
Wachttijd: 4 min (gebeld om 14.40u), 1min08 keuzemenu en aut. bericht Aut. bericht: JA  
Kennis: alle vragen zijn prima beantwoord    

Toen ik Holland Casino belde, werd er eerst een ontzettend lang automatisch bericht afgespeeld, over openingstijden, problemen en hoe die op te lossen en nog veel meer. Dit duur langer dan een minuut.

Vervolgens kwam ik een paar minuten in de wachtrij met een verschrikkelijk wachtmuziekje. Gelukkig werd ik toen fijn geholpen door een aardige medewerker die even niet begreep wat ik met RTP bedoelde, maar toen ik wat uitleg gaf kon hij zonder dit op te zoeken hier antwoord op geven.

Ook de bonusvoorwaarden wist hij zonder te spieken op te ratelen. Deze meneer werkte er zeker al wat langer. Helemaal goed!

Op mijn mail krijg ik, na een week te moeten wachten, het volgende antwoord:

Geachte Jaimy,

Bedankt voor het contact opnemen met Holland Casino.

Wij willen u graag optimaal van dienst zijn met uw vraag, echter lijkt het erop dat het email adres wat u gebruikt heeft voor uw aanvraag, niet gekoppeld is aan een Holland Casino account.

Gelieve het geregistreerde email adres gebruiken waarbij u bij ons bekend bent zodat wij u optimaal van dienst kunnen zijn.

Indien u uw email adres wilt wijzigen, vragen wij u om telefonisch contact met ons op te nemen.
U kunt ons bereiken op het telefoonnummer dat onderaan deze email staat.

Met vriendelijke groet,
Ruud Krol | Customer Service

Hierop heb ik terug gereageerd dat ik alsnog antwoord op mijn vragen hoop te krijgen, zonder daar een geregistreerd emailadres voor hoeven te hebben. Hier heb ik tot op heden nog geen antwoord op gekregen.

Holland Casino Online heeft op dit moment nog geen chatfunctie, deze heb ik dus ook niet kunnen beoordelen.

Tombola klantenservice

Tombola telefonische klantenservice Tombola mailtest Tombola chat
* * *   * * *
Belpogingen: 1 Reactietijd: nog steeds geen mail gehad Kennis op orde!
Wachttijd: 30 seconden (gebeld om 14.50u), een kort aut. bericht Aut. bericht: NEE  
Kennis: moest meelezen maar dat ging handig en snel    

De volgende op mijn lijstje waarmee ik gebeld heb, is Tombola. Er volgende eerst een kort automatisch bericht en na 30 seconde met Bruno Mars te hebben meegedanst, kreeg ik een leuke mevrouw aan de lijn.

Ze begreep eerst niet helemaal wat ik met RTP bedoelde en ik bedacht me opeens dat het misschien ook minder van toepassing is op bingo, maar via de chat werd de vraag wel goed beantwoord. Na samen wat te hebben gezocht op de site van Tombola, viel opeens het kwartje en verwees ze me naar de site om daar de termen even na te lezen. Leuk om ook een keer een dame aan de lijn te krijgen!

Helaas heb ik tot op heden nog geen reactie via de mail terug gehad! Zonde van de score.

Ook bij Tombola hebben ze een live-chat waar je 24/7 terecht kan met je vragen. Ik sprak daar Jamie met de vraag of ze ook een FAQ-pagina hadden met de meest gestelde vragen, maar die hebben ze niet. Verder was ik benieuwd of ze ook de RTP van Bingo90 kon geven en hier had zij/hij een mooi antwoord op. Top dus!

TOTO Casino klantenservice

Toto telefonische klantenservice Toto mailtest Toto chat
    *
Belpogingen: 3 en geen medewerker gesproken Reactietijd: nog steeds geen mail gehad Via Facebook Messenger
Wachttijd: >10 min – >5 min – >30 min Aut. bericht: NEE Reactietijd: 6 dagen
     

Helaas! Telefonisch was Toto niet te bereiken in de dagen dat ik probeerde te bellen. Ook op mijn mail heb ik nog geen reactie ontvangen…. Drama!

Toto casino heeft geen live-chat op de website, maar via Facebook Messenger, waar ik na 6 dagen pas antwoord kreeg (wel met excuses voor de late reactie). Toch een beetje omslachtig.

 

Fair Play Online klantenservice

FairPlay Online telefonische klantenservice FairPlay Online mailtest FairPlay Online chat
* * * * * * * * *
Belpogingen: 1 Reactietijd: 17 minuten Wachttijd: 1 minuut
Wachttijd: geen (gebeld om 15.00u) Aut. bericht: NEE  
Kennis: de aardige medewerker hielp me prima verder    

Fair Play Online Casino wist me te verrassen door als eerste de optie om het gesprek in meerdere talen te geven of om door te schakelen naar hun(?) verantwoord spelen afdeling. Netjes! Ik kreeg daarna heel snel een vlotte dame aan de lijn die me even in de wacht moest zetten om uit te zoeken wat RTP was, maar daarna heel duidelijk antwoord kon geven op de bonusvragen.

Ook had ze een leuke tip om de demo-stand te kunnen uitproberen, om uit te zoeken welke slots leuk zijn om te spelen. Super!

FairPlay Online was de snelste met een mailreactie:

Beste Jaimy,

Bedankt om contact met ons op te nemen!

Momenteel zijn er nog geen leadersboards beschikbaar. Het is mogelijk dat dit in de nabije toekomst zal veranderen, hou dus een oogje in het zeil voor nieuwe promoties en aanbiedingen.

Wanneer een uitbetaling is ingediend, kan het 24 uur uur duren voor verwerking van de uitbetaling en een paar uur voor het geld op de bankrekening zichtbaar is, tijdens werkdagen.

Als laatste kunt u een sluiting activeren op de website via de onderstaande link.

https://fairplaycasino.nl/profiel/account-sluiten

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Indien vragen, aarzel niet om verder contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Casey

Ja, ook FairPlay Online heeft een live-chat die makkelijk te vinden is. Je typt meteen je vraag in het venster en zo snel mogelijk reageert er een medewerker. Dit was bij mij binnen de minuut en Anita reageerde snel en vriendelijk op mijn vragen.

Bingoal klantenservice

Bingoal telefonische klantenservice Bingoal mailtest Bingoal chat
* * * * NVT
Belpogingen: 2 Reactietijd: 2 dagen Bingoal heeft (nog) geen live-chat
Wachttijd: >7 min – 2,5 min Aut. bericht: NEE  
Kennis: super goed op de hoogte en goede uitleg    

In mijn tweede poging om telefonisch contact te krijgen met Bingoal, kreeg ik Dimitri aan de lijn. Deze aardige medewerker was super goed op de hoogte van alles wat ik hem vroeg en legde dat goed uit. Ook leuk om te horen dat er in België een ander spel populair is.

Deze spellen heb ik inderdaad wel eens in de casino’s aan de Belgische grens gezien en ik snapte er weinig van! Dimitri, bedankt voor de goede service!

Bij Bingoal op de website kon ik geen e-mailadres vinden, enkel het telefoonnummer en een contactformulier. Die heb ik dus ingevuld. Wel belangrijk dat je alle hokjes invult, anders wordt je vraag niet verstuurd en ben je ook meteen je hele bericht kwijt. Weet ik uit ervaring. De reactie kwam bij mij in de junk-mail:

Beste,

U kunt deelnemen aan casinotoernooien waarvoor extra prijzen beschikbaar zijn.

Wanneer u een opname aanvraagt, wordt deze de dag na de aanvraag verwerkt, behalve in het weekend of op feestdagen omdat er dan geen banktransacties mogelijk zijn, het duurt dan 3 werkdagen voordat het geld op uw rekening staat.

Als u uw account verwijdert of sluit, is het momenteel niet mogelijk om het opnieuw te openen.
Het is de bedoeling dat u zich opnieuw registreert. Echter staat dit nog niet op punt en zal dit momenteel niet mogelijk zijn.
We werken hard aan een oplossing hiervoor.


Met vriendelijke groeten,
Bingoal

Bingoal heeft vooralsnog helaas geen live-chat dus die heb ik ook niet kunnen testen.

Bet365 klantenservice


* * * * * * * *
Belpogingen: 1 Reactietijd: 2 dagen Wachtrij: 2 wachtenden
Wachttijd: 2.20 min Aut. bericht: NEE Snel en goed antwoord
Kennis: moest het opzoeken maar deed veel moeite, standaard vragen werden snel beantwoord    

Hoe kon ik Bet365 nou vergeten in mijn eerste belrondje? Vandaag nemen ze in elk geval redelijk snel op en kreeg ik medewerker Paul aan de lijn die de tijd nam om antwoord te kunnen geven. Asian handicap is ook lastig natuurlijk, maar mijn andere vragen kon hij prima beantwoorden. Fijn dat Paul mij zo snel te woord kon staan!

Op mijn mail kreeg ik na twee dagen dit antwoord:

Hallo Jaimy​​,

Alles wat we aanbieden, zie je terug op onze website. We hebben geen specifieke secties waar je dit verder zal vinden, zodra je op de betreffende sectie opent zul je zien wat wij aanbieden. 

Wanneer je een opname verzoek plaatst kan het tot 24 uur duren tot deze verwerkt is in ons systeem. Vanaf het moment dat het bedrag vanuit ons is verwerkt, kan het tussen 1 – 5 werkdagen duren tot het bedrag in je bankrekening verschijnt. Dit heeft te maken met internationale verwerkingstijden tussen banken. Een lijst met alle betaalmethodes en hun verwerkingstijden kan je vinden door onder in onze pagina op Stortingen/Opnames onder het Help-onderwerp te klikken. Selecteer vanuit daar uw land en locale valuta.

De snelste en makkelijkste manier om je account te sluiten is via Leden. Log in en ga via het Diensten-menu naar Verantwoord gokken/Mijn gokinstellingen. Selecteer Account sluiten en volg de instructies op het scherm.

Mocht je verder nog vragen hebben, horen we dat graag.

Met vriendelijke groet,


Danielle V
Het bet365 team

Ook bet365 heeft een live-chat. Deze is te vinden onder het kopje “contact” onderaan de pagina. Hier vragen zij of je een bestaande of nieuwe speler bent of dat je niet kunt inloggen. Ik koos voor nieuwe klant, waarna je jouw naam en emailadres moet invullen. Daaronder kies je vervolgens een onderwerp uit waar jouw vraag of klacht over gaat en dan wordt de chat gestart.

Ik kwam eerst in een wachtrij met 2 wachtende voor mij. Ik typte mijn vraag en ging ondertussen verder met het avondeten. Ik verwachtte dat de live-chat even op zich zou laten wachten, maar toen ik terugliep zag ik dat Vincent mijn vraag al had beantwoord.

Ik typte nog een vraag en toen ik terug kwam van het roeren, was ook deze vraag netjes beantwoord en wegens mijn afwezigheid werd de chat gesloten. De klantenservice via de chat is helemaal goed, maar ik als klant deze keer een onvoldoende. ;)

GGPoker klantenservice

GGPoker telefonische klantenservice GGPoker mailtest GGPoker chat
* * * * * * *
Belpogingen: verschillende maar nr lijkt niet te kloppen Reactietijd: binnen 1 dag Op de site niet kunnen vinden
Kon eventueel teruggebeld worden Aut. bericht: NEE Wel via Discord maar wat onhandig
     

Op hun website staat dus een nummer dat niet klopt en niet te bereiken is. Een mooie vraag voor de mail-test in elk geval! Volgens de reactie op mijn vraag via de mail, moet het nummer gewoon kloppen. Ik heb verschillende opties geprobeerd, maar helaas niet op het juiste nummer weten te komen.

Ze gaven als reactie op mijn volgende mail dat ze mij wel wilden bellen, dus die optie heb je ook nog. Top aangeboden. Dus vandaar dat ze toch een ster hebben gekregen. Als iemand alsnog het juiste nummer heeft, ontvang ik deze graag!

Omdat GGPoker een pokerroom aanbiedt in plaats van een online casino en/of bookmaker, heb ik hun klantenservice andere vragen gesteld in mijn mail. Ik heb in het verleden een review geschreven over GGPoker en toen waren de medewerkers via de mail altijd snel en professioneel.

Mijn vraag:

Goedendag,

Ik heb wat vragen betrekking tot de onder andere de klantenservice, hopelijk kunt u mij hier verder mee helpen. Op de website staat dat de live-chat onder “help” is te vinden. Maar ik kan het kopje “help” niet vinden en hiermee de live-chat ook niet. Ik hoor graag van u waar ik moet kijken. Verder vroeg ik me af of jullie in de toekomst ook casino games gaan aanbieden via de Nederlandse site van GGPoker?

Tot slot: Ook staat er een telefoonnummer op de website die incorrect lijkt te zijn, namelijk;

Telefoonnummer: +31 97010254681

Ik hoor graag van u wat het correcte telefoonnummer is.

Alvast bedankt! Vriendelijke groet, Jaimy

Antwoord:

Hallo Jaimy,

Bedankt voor het contacteren van GGPoker Support.
Vragen zijn altijd welkom.
Op dit moment maken wij gebruik van Dicord, hier zullen vragen via de chat bijna altijd, vrij snel, beantwoord worden.
Omtrent Casino, helaas op dit moment niet, dit ook omtrent regulaties. Misschien dat hier in de toekomst verandering in komt.
Heb je proberen te bellen Jaimy? (zo ja, en dit mocht niet gelukt zijn, kun je dit opnieuw proberen, een paar dagen terug hadden wij namelijk een paar problemen met de lijn maar vandaag hebben wij al belletjes ontvangen)
Dank je wel alvast en geniet van een top start van een nieuwe week!


Met vriendelijke groeten,
Annabel

GGPoker schijnt op de pagina “help” en live-chat te hebben. Ik heb de hele pagina en dus ook de live-chat niet gevonden. Je kunt wel chatten met medewerkers via hun Discord, maar handiger is toch via de site zelf.

Op Bezoek Bij Betcity
Lady Diamond op bezoek bij de klantenservice van Betcity

Het eindoordeel: hoe scoren de klantenservice van online casino's anno 2021?

Dan nu het moment van de waarheid! Welke klantenservice van de online aanbieders mag zich de beste noemen, volgens deze onafhankelijke test? En wie krijgt de loden roulette?

🥁 *Tromgeroffel* 🥁

Op de eerste plek met de perfecte score van maar liefst 3 sterren, is geworden:

Wat?! Een gedeelde 1ste plek?

Eén van de grote winnaars uit de test is: Fair Play Online Casino! Tijdens mijn Onetime-klantenservices test scoorden ze op alle onderdelen de hoogst haalbare score van 3 sterren! Ga zo door!

Fair Play moet zijn eerste plek delen met niemand minder dan: Kansino! Met ook een prachtige score van 3 sterren, super netjes!

Dan de runner/runner-up van deze zenuwslopende test: Bet365! Met een mooie score van (afgerond) 2,6 sterren. wauw!

En dan de klantenservice die met een gemiddelde van 2 sterren net het podium heeft gehaald: dat zijn er weer twee, het wordt druk op dat podium!

Betcity! Helaas moest ik 3 keer bellen voordat ik eindelijk een medewerker aan de lijn kreeg, zij scoren gelukkig een stuk beter op de chat en mail!

Tombola mag de 3de plek dus delen met Betcity, maar dat had zeker niet gehoeven, want op alle onderdelen scoorde Tombola maar liefst 3 sterren, maar zij lieten belangrijke punten liggen bij het mail-onderdeel. Ik zit namelijk nog steeds op antwoord te wachten, jammer jammer!

(Net) niet op het podium

GGPoker staat op een nette 4de plek met een gemiddelde van 1,6 sterren. Ik blijf toch nieuwsgierig naar het goede telefoonnummer! Ik had het eigenlijk even moeten vragen toen ik bij ze op bezoek was in Malta, gemiste kans. In mailtjes beantwoorden zijn ze gelukkig ijzersterk.

Omdat ik een review over GGPoker heb geschreven, heb ik ze vaak gemaild met vragen. Daar kreeg ik altijd snel en correct antwoord op. Nu nog een snelle chat op de website in plaats van via Discord en dan scoren zij de volgende keer vast en zeker een podiumplek!

Op een gedeelde 5de plek staan Holland Casino Online en Bingoal met 1,3 sterren. Beide geen live-chat en her en der wat puntjes laten liggen.

En ja, iemand moet de laagste score hebben. In dit geval was dat TOTO Casino. Telefonisch kon ik ze niet bereiken, zelfs niet na een half uur wachten, auw! Geen live-chat en via Facebook Messenger bijna een week later reageren. Op antwoord van mijn mail zit ik ook nog steeds te wachten. Mijn advies: iets minder yoga doen en misschien iets meer medewerkers op de klantenservice zetten!

Plaats Online aanbieder Gemiddelde score
Klantenservice test
1 FairPlay Online Casino 3 uit 3
  Kansino 3 uit 3
2 Bet365 2,6 uit 3
3 BetCity 2 uit 3
  Tombola 2 uit 3
4 GGPoker 1,6 uit 3
5 Holland Casino Online 1,3 uit 3
  Bingoal 1,3 uit 3
6 Toto Casino 0 uit 3

Wat is jouw mening?

Ben jij het nou eens met mijn uitslag? Of heb je juist een super goede ervaring met de klantenservice die bij mij het slecht scoorde of andersom? Ik lees het graag in de comments!

Conclusie

Zo, dat was hem dan! De Onetime klantenservice test! Mijn conclusie is dat de meeste partijen genoeg manieren aanbieden om met vragen en/of klachten bij ze terug te kunnen. De medewerkers hebben her en der wat meer ervaring en kennis nodig, maar met niet teveel verloop, is dat een kwestie van tijd!

Mijn advies, is om toch de live-chats te gebruiken bij dringende vragen, want doorgaans wordt daar sneller gereageerd en heb je daarbij de optie om screenshots door te sturen, van de vraag of het probleem waar je tegenaan loopt.

Ik hoop dat je mijn test met een knipoog hebt gelezen, want natuurlijk kun je de ervaring van 1 persoon niet bepaald leidend noemen. Dus voor een betere algehele indruk van een online aanbieder, neem een kijkje op ons forum. Daar vindt je veel meer ervaringen van een hoop mensen! Bedankt voor het lezen en een leuke reactie is altijd welkom!

on air