Schermafbeelding 2022 08 04 Om 14.32.03

Who you gonna call?

Onetime!!!

Het wordt dringen geblazen in onlinecasinoland. Meer dan 30 online aanbieders wachten nog op een vergunning om in Nederland legaal te mogen opereren.

Daar zitten bekende namen bij zoals Betsson, LeoVegas en Pokerstars. Maar ook meer dan een handvol onbekendere casinomerken die hun geluk willen proberen om in het interessantste land hun online casinowaar te mogen aanbieden, ook het wel het 'promised land' genoemd door diverse online casino aanbieders.

Armijn geplaatst in Online casino door Armijn Meijer
op 2 augustus 2022
Schermafbeelding 2022 08 04 Om 14.32.03

Looking for an affiliate partner but have no clue what is written here? Skip Google Translate and read the full version in English here!

Hoe ga je de markt veroveren in Nederland?

Op dit moment is er een sterke top drie van online casino aanbieders actief: Holland Casino Online, TOTO Casino en Betcity. Deze hebben gezamenlijk een marktaandeel van ruim 75%. Dat ze marktaandeel gaan verliezen lijkt evident nu Unibet de markt op is gekomen, en dadelijk de hele meute die nu nog in de file staat.

Er is ook een heel groot probleem ontstaan voor de nieuwe aanbieders die wachten tot ze de felbegeerde vergunning krijgen van de Kansspelautoriteit. Adverteren op de televisie, radio, buitenreclame, via influencers: het gaat allemaal op de schop. Sterker nog, de eerste maatregelen zijn al genomen.

Ongerichte reclame van online casino's gaat helemaal in de ban. Zelfs de sport moet er over ruim 2 jaar aan geloven en de aanbieders zullen we daarna niet meer terugzien in de publieke ruimtes.

Hoe kan en ga je dan nog marktaandeel pakken in deze zeer competitieve markt? Who you gonna call?

Mooie voorbeelden uit het verleden met creatieve oplossingen

Schermafbeelding 2022 08 04 Om 14.33.59
Beurskoers door het dak dankzij Pokerinfo

Pokerinfo en Giga Media Ltd

Een mailtje van affilatiemanager Dorien was in 2005 voldoende om de meest vruchtbare samenwerking van mijn partnerships tot dat moment op te zetten.

Met creatieve marketing en out-of-the-box-denken in combinatie met een online product met een geweldig Unique Selling Point (namelijk een aanbod in eigen taal voor iedere Europese pokerspeler), schoten we dit bedrijf naar de maan! Het begon met één mailtje en daarna een belletje...

Hier is wel een opmerking op zijn plaats: dit speelde destijds nog in een ongereguleerde markt, waarbij er ook nog niet gehandhaafd werd. Dit werd de jaren erop wel anders.

Schermafbeelding 2022 08 04 Om 14.34.44
Beurskoers van Plus500

History repeats: hetzelfde kunstje in een andere markt

Een mailtje in 2009 van een affiliatiemanager van de Forex broker Plus500 die zijn eerste stapjes zette in Nederland. Een goede deal was snel gemaakt. Eén van mijn collega's had een visie en passie voor het product en schoot dit Forex bedrijf naar de maan - én nog een stuk verder!

Déjà vu, het was dat ene mailtje wat het hem deed.

Dit werd blijkbaar gezien, want er volgde jaren later een heel vriendelijk mailtje Mark van Bitvavo. Dat volgden we op met een ritje naar Amsterdam in 2019. Daar stonden we, in hun kantoor. Ze hadden prachtige plannen maar het was nog heel klein... Mede dankzij Onetime hebben ze een lift gekregen naar de sterren! En beyond, want inmiddels telt deze broker meer dan 1 miljoen klanten in Nederland.

Het mes snijdt aan twee kanten

Niet alleen hebben wij Plus500 en later Bitvavo geholpen, zij hielpen ons ook. Waar we, toen we met Onetime begonnen, verwacht maar zeker gehoopt hadden dat de online casinomarkt binnen afzienbare tijd open zou gaan, duurde het nog vijf lange jaren tot de wet aangenomen werd. Daarna moesten we nog 2 jaar wachten voordat de eerste online casino's ook daadwerkelijk hun virtuele deuren mochten openen.

In die periode was onder de bestaande wetgeving het aanbieden van het online kansspel in Nederland verboden, en dat gold al helemaal voor reclame maken voor deze producten. En waar had Onetime de pijlen op gericht? Inderdaad, het als affiliatiepartner vermarkten van (online) kansspelen. De politiek gooide echter lange tijd roet in het eten maar het bedrijf Onetime moest voort.

Er moest content komen, want een dode website levert uiteindelijk niets op. Daarvoor moest er een team neergezet worden, maar die moeten ook betaald worden. Dankzij de partnerschappen met deze brokers konden wij onze broekriem ophouden. Daar zijn we ze dan ook dankbaar voor.

Uiteraard zetten we ook deze partnerschappen vol enthousiasme door en zul je naast alle casinocontent ook nog steeds (nieuwe) informatie over de beurs en crypto's blijven vinden op Onetime.nl. Ons motto is niet voor niets:

Money on my Mind

Thuis op de casinomarkt

Een belletje van een casinoverhuurbedrijf eind 2020 om advies, mondde uit in een van de grootste succesnummers uit de Nederlandse casinoaffilatiebusiness. Dit verhaal is zo goed dat er ooit een film van wordt gemaakt, dus de details houden we even voor ons* :-) Maar: mogelijk gemaakt door Onetime!

*Wil je hier nu wel de details van weten? Schroom niet om ons te vragen!

Schermafbeelding 2022 08 04 Om 14.36.27
Hoe een koe een haas vangt

Een gesprek op de affiliatiebeurs IGB in Amsterdam, eind september 2021, met de affiliatiemanager van Betcity was voldoende voor een hele vruchtbare samenwerking vanaf begin oktober! Deze zomer kwam het nieuws naar buiten dat ze verkocht zijn - voor minimaal €300 miljoen tot een maximum van €850 miljoen.

En dat terwijl geen enkele Nederlandse gokker een jaar geleden van Betcity gehoord had! Het kan verkeren. We hebben Mario een extra booster aan zijn raket gehangen :-)

Bingo!

Een laatste voorbeeld dat we hier willen noemen, is dat van tombola. De grootste bingosite van de UK, met een geschiedenis in bingo die verder teruggaat dan de levens van vele Onetimers. Maar Engelsen zijn geen Nederlanders en andersom. Dus hoe zet je een product dan aan de andere kant van de Noordzee succesvol is, op de juiste manier in de Nederlandse markt?

Bingo! Dan bel je Onetime. Het spel behoeft geen uitleg, wie heeft er nu nog nooit bingo gespeeld? Op de camping, in het buurthuis of als bedrijfsuitje, en nu als online product met mooie full houses en jackpots. Heb je dan nog een affiliatiepartner nodig?

Bingo Tombola

De Onetime-bingo's, inclusief de eigen bingo's van TheGreatOne en Lady Diamond, verbreken keer op keer het record voor aantallen spelers. De combinatie van een leuk spel, een interactieve chat met enthousiaste chat moderators én een live uitzending op het YouTube-kanaal van Onetime zorgen elke keer weer voor een ongekend bezoekersaantal. En dat leidt dan weer tot steeds hoger wordende gegarandeerde en mystery full houses.

In augustus levert de mystery full house in de Diamonds are Forever bingo maar liefst €2500 op en zijn de andere full houses gedurende twee uur minimaal €400. Al weten we eigenlijk allemaal van tevoren al dat er meer spelers zijn die die full houses omhoog stuwen tot ongekende bedragen. Het is wachten op de eerste bingoronde met meer dan 1000 spelers!

Topdog gezocht

Het zal steeds moeilijker worden om een (nieuw) online casinoproduct aan de man te brengen. Vooral nu reclame steeds meer aan banden gelegd wordt, is het lastig om de doelgroep te bereiken. En wat je als aanbieder doet, moet naadloos passen binnen de zorgplicht waar alle ogen op gericht zijn.

Lukraak opkopen van (online) advertentieruimte brengt een gevaar met zich mee, namelijk dat de partner die jouw product aanraadt, (te ver) buiten de lijntjes kleurt. Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor wat zij doen. Maar je wil binnen die lijntjes uiteraard wel het optimale uit de markt halen. So, who you gonna call?

Een goed product, korte lijntjes, passie, gunnen, out of the box, en natuurlijk betrouwbare toppers! Dit is in wezen wat er nodig is om een online casino met partners te laten floreren in deze nieuwe onvolwassen markt.

Wij kunnen voor zichtbaarheid zorgen. Onetime is geen statische website, maar een organisch geheel van een website waar continu interessante content geplaatst wordt, een levendige community met inmiddels bijna 10.000 leden, een succesvol YouTube-kanaal, een eigen studio, maar bovenal een organisatie gedreven door toppers, experts en kenners met passie.

Onetime zoekt nog een Topdog partner! Who you gonna call?

P.s. Mailen mag ook :-)

on air