Customer Support Op Kantoor

10 redenen waarom je de klantensupport netjes moet behandelen

Als je regelmatig speelt bij een online casino, kan er wel eens iets verkeerd gaan. Als dat gebeurt, kun je het beste de klantensupport contacteren, vooral via de chat, aangezien dit een zeer populaire manier is.

Helaas krijg je als speler niet altijd het antwoord dat je wilt of direct de hulp die je nodig hebt. Het is belangrijk dat je de supportmedewerker met respect blijft behandelen. Hieronder geef ik je 10 redenen waarom je de medewerkers van de klantensupport van een online casino met respect moet behandelen.

Luuk geplaatst in Online casino door Luuk Wouda
op 3 mei 2023
laatste update: 11 mei 2023
Customer Support Op Kantoor

1. Het zijn ook mensen

Ik begin direct met de belangrijkste reden: klantenservicemedewerkers van een online casino zijn ook gewoon mensen. Er is dus geen enkele reden om ze te behandelen alsof ze minder zijn dan jij.

Krijg je niet de ideale service? Bedenk dan dat zij ook weleens een slechte dag kunnen hebben. Niemand presteert namelijk elke dag 100% op het werk!

2. Ze hebben niet altijd controle over de situatie

Ze hebben niet altijd controle over de situatie: een medewerker van de klantenservice van een online casino is vaak een doorgeefluik. Zeker bij ingewikkelde problemen kunnen ze weinig anders doen dan gegevens noteren en deze doorsturen naar de juiste afdeling. Het heeft geen zin om boos te worden, dit zal het proces zeker niet versnellen.

3. Ze kunnen je account sluiten

Toen ik zelf nog werkte bij de klantensupport van een van de grootste casino-aanbieders hoefden we zeker niet alles te accepteren. Ga jij dus als klant lopen schelden en vloeken of nog erger iemand ziektes toewensen of iets over zijn moeder zeggen? Dan heb je de kans dat je account gesloten wordt.

En dan mag je later door het stof om het weer geopend te krijgen. En als je eerlijk bent, hebben ze er geen ongelijk in.

4. Ze werken onder grote stress

Er is altijd een tekort aan medewerkers voor de klantenservice bij verschillende goksites. Zeker voor de Nederlandse markt zijn er veel mensen nodig. Dit betekent dat veel medewerkers onder flinke druk staan. Jij bent vaak niet de enige die contact zoekt via de chat.

Mijn ervaring is dat je soms wel 4 chats tegelijk moest afhandelen en dan ook nog een telefoontje erbij kreeg. Heb dus een beetje begrip als je niet binnen een paar seconden een reactie krijgt.

5. Ze willen je graag helpen

Er is geen enkele support-agent die naar zijn werk gaat met het idee "Vandaag ga ik niemand helpen". De meeste medewerkers werken op de support omdat ze mensen willen helpen. Het gebeurt helaas vaak dat ze niet kunnen helpen.

Dit kan zijn omdat ze nog geen bericht hebben ontvangen van een ondersteunende afdeling of omdat de klant een onredelijk of onmogelijk verzoek heeft.

Vergeet niet dat een supportmedewerker vaak ook een bonus kan krijgen bij tevreden klanten. Dit is nog een extra reden waarom ze je graag willen helpen.

6. Ze kunnen je het leven moeilijk maken

Veel klanten vergeten vaak dat zij de support nodig hebben en niet andersom. Ben jij dus onbeschoft en ga je schelden, dan kan het heel makkelijk gebeuren dat je minimaal of helemaal niet geholpen gaat worden. Support medewerkers zijn erg loyaal aan elkaar.

Ga je dus naar een andere chat, dan is de kans groot dat deze door een aantekening op je account al weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en dat je eenzelfde soort behandeling zal krijgen.

Ik heb overigens in al mijn jaren als supportmedewerker nog nooit meegemaakt dat iemand onterecht slecht behandeld werd door de support.

7. Ze geven je tips en adviezen

De nieuwste online casino's hebben niet automatisch ook allemaal nieuwe supportmedewerkers. Sommige agents werken al jaren in de support en hebben enorm veel kennis over van alles.

Als zij je adviezen en tips geven, doe er dan je voordeel mee. Probeer niet alles beter te weten, maar luister naar de adviezen die zij geven.

8. Ze kunnen je een goed gevoel geven over een online casino

Als speler heb je een bepaald gevoel bij een casino. Je contact zal echter in 99% van de gevallen met de support zijn. Behandel hen met respect en dat zal andersom ook gebeuren. Het speelt veel fijner bij een casino als je weet dat de support er voor je is.

9. Ze helpen je met feedback

Als speler heb je vaak feedback voor het casino. Je kunt dit natuurlijk op het forum van Onetime doorgeven, maar je kunt het ook aan de medewerkers van de support vertellen. Zij kunnen er dan voor zorgen dat het bij de juiste afdelingen terechtkomt.

Wat zij echter niet kunnen doen, is jou beloven dat jouw wensen ook ingewilligd worden. De support agents zijn vaak slechts kleine radartjes in het geheel, klein maar oh zo belangrijk!

10. Ze verdienen respect

Ik eindig zoals ik begonnen ben: supportmedewerkers zijn ook mensen en verdienen respect. Het feit dat zij je helpen betekent niet dat ze jouw slaaf zijn. Helaas zijn er nog steeds veel spelers die denken dat zij meer zijn dan een medewerker van de support.

Dit is echt niet het geval, zowel de medewerker als jij als speler zijn mensen. En als je allemaal fatsoenlijk tegen elkaar doet, kom je het verst.

Thumbs Up
Respect komt een heel eind!

In een perfecte wereld....

In een perfecte wereld zouden de bovenstaande adviezen niet nodig zijn. Helaas weet ik uit ervaring dat medewerkers van de klantenservice bij online casino's soms echt als uitschot worden behandeld, vaak door spelers die niet met hun verlies kunnen omgaan.

Veel mensen worden nu eenmaal emotioneel als ze geld verliezen, en geloof me, de medewerkers weten dat en hebben daar best empathie voor.

Wat je niet moet vergeten, is dat niemand zal zeggen: "Oh, je bent aan het schelden, dreigen en zeuren, weet je wat, je hebt gelijk." Onthoud daarom de volgende dingen goed:

  • Een supportmedewerker beslist niet of jij een bonus krijgt.
  • Een supportmedewerker beslist niet of jij documenten moet opsturen.
  • Een supportmedewerker heeft geen invloed op de spellen die jij speelt.
  • Een supportmedewerker heeft geen invloed op jouw speelgedrag.

Als elke online casinospeler hieraan denkt voordat hij of zij contact opneemt met de support, worden de interacties voor beide partijen veel prettiger. En nog een laatste tip: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Wees vriendelijk tegen de support, en ze willen vaak graag die extra mile voor je gaan!

Onze partners

Betmgm Header

BetMGM

Tot 1000 gratis spins!
Logo Betnation

Betnation

Tot 500 gratis spins
Logo 711 casino

711 Casino

100% bonus tot €250
Logo Unibet

Unibet

Zet €25 in en ontvang €50 aan free spins
Logo Jacks.nl

Jack's.nl

100% tot €100
Leovegas Review

LeoVegas

100% tot €200 + 25 gratis spins!
on air