Vaak lees ik frustraties van andere spelers op het Onetime-forum. Dat ze bij online casino's niet door de registratie heen kunnen komen of dat de documenten die ze moeten aanleveren niet goedgekeurd worden.
Daarbij ook drama’s met klantenservices die niet tot slecht bereikbaar zijn. Dat leek me altijd al super frustrerend. Toen kwam ik zelf zo'n registratie tegen… Vandaag neem ik je mee in het leed dat registratie heet (al gaat het vaak ook goed natuurlijk!).
Zoals jullie misschien wel weten, maak ik filmpjes over verschillende gereguleerde online casino’s. Hoe je bijvoorbeeld moet registreren, verifiëren, storten, spelen en uitbetalen. Ik heb al een filmpje over Jacks.nl en Kansino gemaakt en nu wilde ik een filmpje gaan maken over Fair Play Online.
Ik heb me ondertussen al aangemeld bij verschillende online casino’s en bij allemaal weinig tot geen problemen. Alleen bij Betcity liep ik tegen wat kinderziektes aan met het instellen van limieten maar dat lijkt inmiddels wel opgelost.
Afijn, ik voorzag dus geen problemen met registreren bij Fair Play en ik zette mijn opnameprogamma op de laptop aan. Echter liep ik al snel tegen wat problemen aan. Toen ik bij het tweede invulscherm kwam, kreeg ik iedere keer een rode melding rechtsboven dat mijn voornaam, achternaam, adres of BSN niet klopte.
Vreemd, aangezien het meeste was ingevuld door IDIN. Ik heb alles nogmaals grondig doorlopen en alles klopte gewoon. Ik klikte nog een paar keer en heb her en daar wat hoofdletters toegevoegd met de hoop dat dit op magische wijze de rode melding deed doen verdwijnen, zodat ik verder kon met mijn registratie bij Fair Play Online.
Daar trapte de foutmelding helaas niet in dus ik besloot alles te wissen en handmatig in te vullen. Zo gezegd zo gedaan, maar ook nu weer kreeg ik een vuurrode melding dat er informatie niet klopte en dat ik het moest nakijken. Ik heb alles even weggeklikt om weer met een schone lei aan de registratie te kunnen beginnen.
Ik slaakte een diepe zucht en begon alles weer opnieuw in te vullen. Dit was geen lekker begin van het nieuwe jaar. Die ochtend tijdens het uitrekken schoot het al vreselijk in mijn nek en nu dit gezeur, terwijl je gewoon probeert te werken! Ik besloot daarom maar meteen uit te wijken naar de chat, die was er immers niet voor niks.
Eric van de live chat stond me na een paar minuten te woord. Hij vertelde dat het nog wel eens wilde helpen om je cache te wissen. Pardon? Na de nodige Google-hulp deze “cache” gewist.
Ook dat mocht niet baten, en Eric was ook verdwenen.
Koppig als ik ben begon ik weer van voren af aan met registreren. Niks werkte. Of ik nu IDIN gebruikte om mijn gegevens erin te zetten, of op de ouderwetse handmatige manier. Ik begon er een beetje zat van te worden en besloot dat het tijd was om WEER de klantenservice in te schakelen. Dus op naar de live chat.
Na 8 minuten te hebben gewacht vroeg Casey om ik mijn BSN met een 0 was begonnen? “uh ja, want die begint ook gewoon met een 0, dus die ik heb ingevuld”. Of ik die even kon weghalen en het nogmaals te proberen. Ik wist de uitkomst al, maar goed… Je gaat natuurlijk niet tegen de klantenservice medewerker in.
Dus ik die 0 verwijderd en nogmaals geprobeerd om verder te klikken, maar dat werkte natuurlijk niet. De rode melding knipperde weer rechtsboven. Ik richtte mij weer tot Casey (is dit de standaardnaam voor de klantenservicemedewerker van Fair Play, of werkt Casey gewoon erg veel? Casey, knipper twee keer als we de bond moeten inschakelen..).
Casey kwam dit keer met het briljante idee om mijn browse geschiedenis van mijn laptop te verwijderen (cache..?). Ik vroeg me af hoe dit zou kunnen helpen met dit probleem, maar nogmaals… je gaat niet tegen een klantenservice-medewerker in. Dus hup naar geschiedenis en daar alles gewist.
Terug naar Fair Play Online en daar het het hele riedeltje weer opnieuw ingevuld. Met, jawel, precies dezelfde uitkomst. Helaas kon ik me nu niet tot Casey wenden, want die chat was helaas ook verdwenen en hij reageerde ook niet meer terug. Die zal wel gedacht hebben, “weer die zeikerd”.
Ik bedacht mij dat ik het misschien iets grondiger moest wissen, want ik zag dat de informatie nog steeds automatisch werd ingevuld en waarschijnlijk was dit de reden dat ik het moest wissen.
Dus ik terug naar mijn instellingen en daar alle geschiedenis gewist, cookies eruit gegooid, automatische invullen gewist, alles blanco. Nu moest het toch zeker wel gaan lukken?
Ik ging weer terug naar de website van Fair Play Online Casino, om alles wéér in te vullen. Toen ik weer die rode foutmelding kreeg, wilde ik mijn laptop door het raam gooien! Maar ik telde tot 10, zuchtte een keer diep en herpakte mijzelf.
Ik besloot de live-chat weer om hulp te vragen. Toen er na 15 minuten nog steeds geen reactie was, besloot ik dat het tijd was voor een kopje thee en het later nog eens te proberen.
Zo gezegd zo gedaan. Na ongeveer 100 keer de informatie te hebben ingevuld, wist ik mijn BSN en IBAN nu uit mijn hoofd. En ja, je raadt het waarschijnlijk al, ik kwam nog steeds niet verder.
Tijd om te kijken of mijn goede vriendin Casey al terug was van haar lunchpauze. Ze reageerde inderdaad dit keer lekker snel en ik viel meteen met de deur in huis: “Het registreren lukt nog steeds niet en ik heb alles wat je gevraagd heb al geprobeerd.”
En toen, alsof er een wonder gebeurde, popte er een venster in mijn scherm op: “aanmelding gelukt!”. Casey heeft blijkbaar een geheim knopje, maar deed alsof haar neus bloedde toen ik meldde dat het opeens gelukt was. “Nou, gelukkig maar, antwoordde Casey de tovenares.
Blij en opgelucht ging ik verder met mijn registratie bij Fair Play Online. Ik kreeg ondertussen een sms'je met een verificatiecode en ik las dat er ook een verificatiecode naar mijn mail was gestuurd die ik moest invullen om verder te kunnen.
Snel naar mijn mail, maar ook daar was het automatisch inloggen en/of invullen natuurlijk gewist. Vreselijk irritant om alles weer te moeten invullen, terwijl je net al 100 keer opnieuw bepaalde informatie moest invullen. Maar kom op, we zijn er bijna. Email, wachtwoord… hé wachtwoord klopt niet?
Alle wachtwoorden van afgelopen 5 jaar passeerden vervolgens de revue om maar in mijn mail te komen. Niks werkte! Ik dacht echt even gek te worden! Gelukkig heb ik bij deze noodgevallen mijn nummer ingeschakeld om het wachtwoord te kunnen resetten, maar uit veiligheidsoverwegingen duurt dit 24 uur voordat je überhaupt je mail weer in kunt.
Tip van de dag, laat het even rusten
Het idee dat ik het verplicht 24 uur even moest laten voor wat het was, bracht me gek genoeg toch wat rust. Na alle registratie stress, was dat net even wat ik nodig had. Volgende dag weer een poging.
Dus na de 24 uur kon ik weer in mijn mail en zag daar inderdaad de verificatiecode die ondertussen verlopen was. Maar toen ik een paar keer zonder resultaat de oude code probeerde in te voeren, kwam opeens de nieuwe code in mijn mail binnen.
Hiermee kon ik mijn mail inderdaad verifiëren en door naar de volgende ronde, namelijk documenten opsturen. Dit ging gelukkig zonder slag of stoot. Nou ja, bijna dan. Aangezien ik iedere keer bij een zwart venster kwam die ik moest refreshen om de pagina goed te laten laden.
Toen ik aangekomen was bij het stortingsgedeelte, las ik de mail voor de Fair Play Online bonussen nog even door en besloot €50 euro te storten. Er stond “u stort 50 en u krijg 50”. Ik was dus niet zo blij verrast dat ik “maar” 75 euro in mijn account zag staan. Maar chat-moe als ik was, liet ik dat maar even voor wat het was.
Ik wilde nu stukjes opnemen waarbij ik de pagina en spellen zou laten zien, maar omdat ik dat moest inspreken en er teveel achtergrond geluid was door de kinderen, besloot ik dat maandag verder te doen als alles lekker stil was.
De maandag was aangebroken ik had er zin in, want een vlog maken voor een online casino betekent ook de spellen uitproberen! En dat is natuurlijk totaal niet vervelend. Dus ik met mijn vermoeide hoofd (nog in vakantieritme, dus 7 uur is dan best vroeg) naar de site van Fair Play Online om tot de gruwelijke ontdekking te komen, dat hij wéér om verificatie vroeg.
Ik zag vreselijk flashbacks van de registratie waarbij ik weer alles moest invullen en doorsturen. Ik besloot om uit te loggen en weer opnieuw in te loggen. En godzijdank… alles was er weer en ik kon eindelijk verder met mijn filmpje. Zo zie je maar, mijn werk gaat niet altijd over rozen!
Maar het is gelukt, Dus bekijk snel mijn vlog over Fair Play Online Casino!