Elk casino in Nederland is verplicht om van elke gast, bezoeker of speler bij binnenkomst te checken of diegene in CRUKS staat. Het casino gebruikt software om op een veilige en snelle manier deze check uit te voeren. Daarnaast heeft een casino diverse tools om het dagelijks werk gemakkelijker te maken, om rapportages te kunnen maken etc. etc.
Voor een casino, maar vooral voor de medewerkers, is het handig om met zo min mogelijk systemen te hoeven werken. Een wens die ze bij RR Gaming begrepen hebben. Zij zijn in zee gegaan met GidPro om de door hen ontwikkelde software met de naam ACARAT voor casinomanagement in Nederland verder te vermarkten.
ACARAT is ontwikkeld in opdracht van een casino met negen vestigingen, maar het is zonde het niet uit te rollen naar andere casino’s.
De eerste casino’s in Nederland maken inmiddels gebruik van het systeem, naar volle tevredenheid, en de ontwikkeling van de software gaat in hoog tempo door om zo nog meer tegemoet te komen aan de wensen van casino’s en de medewerkers. En waar velen nog denken dat ACARAT enkel bedoeld is voor de CRUKS controle, biedt het systeem zoveel meer!
Bekijk ook waarom Casino Avifauna zo tevreden is met de ACARAT software:
Hoewel ACARAT een casinomanagementsysteem is, is het in eerste instantie ontstaan om casino’s te ondersteunen bij de CRUKS check. Van elke gast moet bij ieder bezoek gecontroleerd worden of hij/zij niet in CRUKS staat. Dit kan aan de hand van het legitimatiebewijs, maar na het eerste bezoek mag dat ook met de bij het casino bekende gegevens van de gast.
Een veelgehoorde opmerking van casinogasten is dat ze het vervelend vinden elke keer hun legitimatiebewijs te moeten laten zien. Als je als casino een goed systeem hebt waarin je de gegevens van gasten veilig op kunt slaan, kun je dit koppelen aan de CRUKS-check en scheelt dat frustratie bij de gast.
ACARAT biedt die mogelijkheid. Maar dat niet alleen, je kunt de gast zo een persoonlijke beleving bieden. Want naast de noodzakelijke informatie voor CRUKS, kun je ook andere gegevens kwijt. Zoals het favoriete drankje, de geboortedatum of informatie die interessant is voor marketingdoeleinden. Maar er kunnen ook berichten worden gekoppeld aan een gast, die bij het volgende bezoek als pop-up in beeld verschijnen. Zo kun je (vaste) gasten een ware VIP-beleving bieden.
Een ander verplicht onderdeel van het dagelijks werk van casinomedewerkers in het uitvoeren van de zorgplicht in het kader van verslavingspreventie. Op de kaart van een gast staat naast informatie die hem of haar een VIP-beleving kunnen bieden en het gemakkelijk maken om de CRUKS-check te doen, ook informatie over de bezoeken van de gast.
Bijvoorbeeld hoe vaak een gast in de afgelopen periode geweest is. Maar ook of er al gesprekken zijn geweest. Interventies kun je namelijk vastleggen en opvolging is gemakkelijk voor elke medewerker.
Er wordt momenteel gewerkt aan een standaard flow, die aangeeft wat je als medewerker moet doen in een bepaalde situatie. Ook risicobeheer wordt uitgebreid, zodat er nog meer zicht is op risicospelers. Zo wordt het uitvoeren van verslavingspreventie meer gestructureerd en voor iedereen eenvoudiger uit te voeren, ook wanneer je slechts kort in dienst bent en dus onzeker over wat je kunt en moet doen.
ACARAT is voor medewerkers eenvoudig in gebruik. De zoekoptie is gemakkelijk te gebruiken en biedt verschillende opties, waardoor het heel intuïtief in gebruik is. Het is zo eenvoudig als iets opzoeken op Google. Ook kun je ACARAT in meerdere tabbladen tegelijk open hebben staan, waardoor je meerdere dingen tegelijk kunt doen. Zelfs “live” meekijken vanaf een ander IP-adres is mogelijk.
Maar ook voor management biedt ACARAT vele voordelen, zoals realtime inzicht in statistieken, rapportages en bijvoorbeeld bezoekersaantallen. Dit is handig voor sturing van personeel – wat je vervolgens eenvoudig vastlegt in de ingebouwde planner. Vloertellingen kunnen vastgelegd worden, en geeft samen met rapportages over bijvoorbeeld bezoekersaantallen en demografie (geslacht, leeftijd) extra mogelijkheden voor gepersonaliseerde marketing.
Maar, en hier laat het systeem weer één van de grootste voordelen zien, het maakt de kwartaalrapportages naar de KSA gemakkelijker dan ooit. Op dit moment is alle benodigde informatie door middel van rapportages en analyses al uit ACARAT te halen. Binnenkort wordt het nog eenvoudiger: dan is alle benodigde informatie met één druk op de knop op te halen en te versturen. Klinkt ingewikkeld? Dat is het niet, want het instellen kan gepersonaliseerd gebeuren en daar kan ACARAT je bij helpen.
Met alle bestaande functionaliteiten is ACARAT op dit moment al het meest complete casinomanagementsysteem, en de toekomstige uitbreidingen maken het alleen maar beter en completer. Belangrijk is dat daarbij niet ingeleverd wordt op gebruikersgemak. ACARAT is ontwikkeld in samenspraak met casino’s en ook voor nieuwe ontwikkelingen wordt geluisterd naar de casino’s en medewerkers.
Casino’s die gebruikmaken van ACARAT worden continu op de hoogte gebracht van updates en wijzigingen, zodat zij het meeste uit het systeem kunnen halen. Updates vinden plaats op rustige momenten, zodat casino’s hier geen last van hebben. Ook is er altijd ondersteuning mogelijk vanuit Gidpro, en dit zonder dat daar kosten voor in rekening worden gebracht. Zij staan 24/7 voor de casino’s klaar, vanaf één enkel punt van contact. Er wordt niemand van “het kastje naar de muur” gestuurd.
Verder is de software volkomen veilig, deze draait in een optimaal beveiligde Cloud-omgeving en is daardoor altijd bereikbaar. Alle informatie die beschikbaar is, voldoet altijd aan de AVG/GDPR-wetgeving en medewerkers hebben alleen toegang tot gegevens die zij voor uitvoering van hun functie nodig hebben.
Tot slot is het voor casino’s die dit systeem overwegen, goed om te weten dat ACARAT/Gidpro zorgdraagt voor het overzetten van de data uit bestaande systemen. Dit duurt hooguit een half uur en is kosteloos! Hier begint de hoogwaardige serviceverlening dus al.