Tijdens onze twee dagen in de omgeving Den Haag en Rotterdam waren we al verschillende pareltjes tegen gekomen. En aangezien Merkur casino Rotterdam sinds kort open is waren onze verwachtingen hoog gespannen.
Eerdere ervaringen met de Merkur casino's in onder andere Amsterdam en Boskoop waren positief. En met name door de gastheer van dat moment.
Andere punten die we meemaken bij de organisatie Merkur zijn daarentegen weer erg slecht, waarbij ik als voorbeeld de communicatie kan geven.
Wij melden altijd aan het hoofdkantoor als we een review hebben gemaakt over een van de casino's om mogelijk ook extra tips uit de ogen van een speler te geven. We hebben dit gedaan via het contactformulier op de website en het email adres op de website.
En beiden keren hebben we geen reactie mogen ontvangen. Voor een gerenommeerde naam als Merkur is dit een ‘zwaktebod' in mijn ogen. Recent hebben we contact gekregen met de mensen van Merkur. En daarin laten ze duidelijk merken dat ze er graag bovenop zetten en heel adequaat kunnen handelen waar nodig!
Het is zaterdagavond 17 oktober en we hebben zojuist een bezoekje gebracht aan Roman Palace in Rotterdam. En maar 200 meter verderop ligt het nieuwe casino van Merkur aan de Keerweer 11.
We lopen naar binnen en merken meteen dat het casino netjes is en er strak uit ziet. Dit komt mede waarschijnlijk doordat het casino pas een update heeft gekregen, hoewel Amsterdam en Boskoop er ook prima uitzagen. En alleen bij de vestiging in Hoofddorp merkte je dat deze vestiging al een tijdje open was.
Het eerste irritatie punt begint echter meteen bij de entree van Merkur casino Rotterdam. En dat komt doordat de iets oudere gastheer geen enkele aandacht geeft aan zijn nieuwe klanten. En een knikje kan er met moeite vanaf. Ik begrijp zoiets totaal niet!
Wij zien er duidelijk uit als 'toeristen' die niet van hier zijn en die hoor je bij de hand te nemen en een warm welkom te geven. Een beetje dwalend lopen we een rondje in dit relatief kleine casino, zeker voor Rotterdamse begrippen. En zien we al snel een joekel van een roulette machine staan.
Dit is de roulette machine die we veelal in de Fair Play casino's zien, de Spintec roulette. Dit is een nieuwere machine die heel creatief omgaat met de clubmeter waardoor je al heel snel meer kunt inzetten dan de 20 credits die zonder clubmeter de maximale inzet zijn.
De rouletteautomaat is prettig om te spelen en we zitten aan deze grote machine, met tien zitplaatsen, met nog 1 andere gast. Verder in het casino zijn ongeveer nog 10 tot 12 mensen aan het spelen op een van de nieuwe en ook leuke Merkur speelautomaten.
Na een minuut of tien heeft de gastheer ons toch opgemerkt blijkbaar en komt de jongeman ons vragen of we iets te drinken willen en we bestellen beiden een 7-up. In nagenoeg elk casino dat we bezocht hebben de afgelopen periode (zelfs in Holland Casino) komt er dan meestal binnen 1-2 minuten de gastheer met de drankjes. En maakt ook meteen een praatje.
Maar alsof het na de niet gastvrije entree hoort bij Merkur casino Rotterdam. Dan komt een minuut of acht later de oudere gastheer langs om te vragen of we iets te drinken willen. We geven aan dat we dit bij zijn collega reeds hadden doorgegeven. En de man geeft doodleuk aan ‘ooh die staan nog op de bar want mijn collega wist niet meer voor wie de drankjes waren'.
Zonder excuus of een praatje loopt hij naar de bar waarna hij de prima smakende 7-up af komt leveren. Een bijzondere ervaring dus in dit casino van Merkur, waar maar 10 gasten spelen, dat de medewerkers vergeten voor wie twee glaasjes 7-up zijn.
Op dat moment bekruipt ons het gevoel dat we dit casino niet met verlies mogen verlaten en alsof de duivel er mee speelt valt kort daarna twee keer nummer 17 waar we per draai 45 euro mee verdienen en we op deze zaterdag 17 oktober een tiental casino's bezocht hebben. En er negen van hebben verlaten met een winstje!
OneTime staat ervoor om de casinobranche samen naar een hoger niveau te brengen. En dan met name het negatieve imago van de speelhal. Met name de communicatie tussen de medewerkers en de gasten biedt nog volop verbeterpunten.
De gokkasten die men heeft staan en de aankleding zijn allemaal goed op orde, maar klantvriendelijkheid moet hoger op de agenda zoals de volgende ervaring laat zien. Zoals gemeld gingen we met een goed gevulde portemonnee de deur uit bij Merkur casino Rotterdam. Maar dat ging niet zonder slag of stoot want bij de uitbetaling bleek de hopper van mijn veel pratende collega TheGreatOne leeg te zijn.
Een ideaal momentje voor een medewerker en ook voor TheGreatOne om een praatje aan te knopen of uitleg te geven wat er gaande is. Maar niets was minder waar. De medewerker kreeg na enkele minuten een foutmelding van de automaat. En ging zonder eerst naar de klant toe te lopen muntjes uit de wisselmachine halen.
Toen hij deze had kwam hij naar de roulette machine lopen en zonder ook maar één woord te wisselen begon de jongeman met de enorme armband de machine bij te vullen. Dit was een groot verschil met eerder deze dag met de geweldige gastheren bij onder andere Hommerson de Speeltuin en Roman Palace dat we niet wisten wat we meemaakten.
Dat we daarna bij het naar buiten lopen ook geen gedag kregen van de twee medewerkers achter de entree paste precies in dit beeld.
Helaas is deze review volledig toegespitst op de medewerkers maar we kiezen altijd de belangrijkste verbeterpunten uit in een review. En daarnaast ook wat ons het meeste is opgevallen (positief of negatief) in een casino.
Helaas was dat bij Merkur casino Rotterdam volledig op het gebied van communicatie en klantenbinding. Als men de medewerkers hier net zo'n training in zal geven als men dit doet bij de casino's van Hommerson. Dan heeft Merkur alle kansen om zich te meten met de andere casino's in Nederland. De casino's van Merkur, en zo ook deze in Rotterdam, zien er meer dan prima uit! De spelletjes die ze aanbieden, veelal van eigen makelij, zijn leuk en worden goed gespeeld.
De sfeer was hier killetjes met vooral mensen die alleen een gokje aan het wagen zijn en dat kan hier ook prima op een anonieme wijze. Voor echt gezelligheid moet je niet in dit casino zijn en kan je veel beter in een van de twee casino's in de buurt je gokje wagen.
Promoties in dit casino zijn er ook waarbij bijvoorbeeld Mr. Jackpot langs is gekomen in dit casino en men in een douchecabine vol met geld deze kon vangen. En daarna mee naar huis nemen. Dit is een uniek en leuk bedacht concept.
Parkeren is lastig, of in ieder geval prijzig in het centrum van Rotterdam. Maar daar hebben alle casino's last van en misschien kan Merkur hier nog iets mee om bijvoorbeeld spelers een gratis parkeerkaart te bieden om zich te onderscheiden in de moordende concurrentie hier.
Update Merkur:
Het Merkur casino Rotterdam heeft een ware metamorfose ondergaan. Het casino is op alle punten vooruit gegaan. De service is er geweldig bij onze laatste bezoeken. Ook de gezelligheid tussen spelers is sterk verbeterd.
Leuke promoties voor gasten en met een glimlach uitgezwaaid worden. Chapeau Merkur Rotterdam, jullie hebben dit casino goed op de Nederlandse casino kaart gezet.
Nee, je kan gewoon langsgaan en een gokje wagen bij Merkur. Mocht het te druk zijn dan zou je even moeten wachten of naar een ander casino kunnen gaan die in de buurt zitten.
Rotterdam is een grote stad met veel diversiteit. Er zijn prachtige casino's en dat trekt ook weer spelers uit de omgeving aan. Mensen uit Rotterdam houden graag van een gokje. Rotterdam wordt ook wel de casino hoofdstad van Nederland genoemd.
Het is verboden om foto's in het casino te maken of een petje op te doen. Dit heeft te maken met de privacy en de veiligheid van het personeel en andere gasten.
Je kan uitschrijven en een verbod aanvragen voor 6 maanden. Dit kan je bij het casino zelf regelen (vergeet niet je legitimatie mee te nemen). Dit noemen ze een witte lijst en na deze periode ben je weer welkom om hier te spelen.Je kan je tegenwoordig ook uitschrijven in het Cruksregister online.